Felanmälan

Ibland ser du fel eller faror före oss

Det finns tre sätt att felanmäla saker i den offentliga miljön. Det kan gälla hål i gatan, nedfallna träd, trasig gatubelysning, fulla papperskorgar eller annat. Bifoga gärna ett foto.

Tre sätt att göra felanmälan

  1. Via appen Felanmälan Härjedalens kommun kan du snabbt och enkelt kan rapportera fel och saker som behöver åtgärdas i offentlig miljö.
  2. Via telefon: 0680-163 00 klockan 9–12.
  3. Via formuläret nedan.

Anmälan skickas automatiskt till kommunens ärendehanteringssystem. Du kan välja att få återkoppling och följa ärendets gång från att anmälan mottagits till att den åtgärdas.

Tack för att du hjälper oss!

Rutiner för felanmälan till Härjegårdar

Felanmälan görs via telefon 0680–169 75 klockan 9–12 eller
via formulär på webbplatsen www.harjegardar.se

Exempel på fel är stopp i avlopp, vattenläckor, trasiga brytare, trasiga ljuskällor och fel på värme eller ventilation.

Akuta i Härjegårdars bostäder utanför telefontid
Om ett fel måste åtgärdas omgående utanför telefontid:
Ring 0680 – 169 75 för vidare hänvisning till SOS Alarm.

Akuta fel är till exempel totalt värmeavbrott under vinter, totalt stopp i avlopp, vattenläckage, större elfel eller kyl, frys och spis som är helt ur funktion.

Sidinformation

Sidan uppdaterad 2018-10-30 11.41
av Åsa Evertsdotter